Frakt policy

Vi tilbyr ulike fraktalternativer:

1. HENTE PÅ BEDRIFTENS ADRESSE. DENNE LØSNINGEN ER GRATIS. DU KAN KONTAKTE OSS PÅ [email protected] ELLER VI KONTAKTER DEG NÅR VARENE ER KLAR FOR HENTING.

2. LEVERING TIL ØNSKET LEVERINGSADRESSE – FRAKTGEBYR TILKOMMER MB Marine SA kan levere via post til hele Norge på fastlandet og øyer.

Vi skiller mellom:

· Pakkepost – mindre varer

· Stykkgods – Store varer som motorer ol.

MB Marine SA avgjør fraktmetoden basert på vekt og volum på varen(e) du kjøper. Skulle ordren ble delt opp i del-leveringer, grunnet leveringsproblemer, vil MB Marine SA dekke eventuelle tilleggskostnader.

Vi anbefaler at du legger inn ditt mobilnummer i bestillingen din slik at MB Marine SA eller transportør kan kontakte deg per SMS iht. leveringen. Vær vennlig å sikre at navn, adresse og telefon nummer i din mottatte kvittering er korrekt. Det kan i enkelte tilfeller oppstå forsinkelser knyttet til vær og vind.

MB Marine SA kan levere varer høyst 30 dager etter kjøpstidspunktet. Du har selv ansvar for å kvitte deg med fraktemballasjen, være seg paller, papp og lignende.

PAKKEPOST (MINDRE VARER) Pakkepost leveres til valgt leveringsadresse i løpet av 3-10 virkedager. Velg mellom følgende leveringsalternativer: Hjemlevering - Du kan velge levering av din ordre til ønsket leveringsadresse Flex levering - Dersom du ikke har mulighet til å være hjemme for å motta din ordre kan det avtales en plass ordren skal settes som i garasje, på veranda el. Leveringsinformasjon Fra du oppretter din ordre til levering finner sted, kan du forvente følgende varsler:

· Når din ordre sendes fra vårt lager vil du motta en SMS og en e-post som bekrefter at din ordre er sendt samt din kvittering.

· Når din ordre har ankommet transportør sin terminal vil du motta en SMS og epost som med en link der du går inn og velger ønsket dato og tidspunkt for din leveringen av din ordre.

· Vi holder deg oppdatert ved endinger i leveringen.

· På leveringsdagen vil transportøren bekrefte at leveringen er på vei.

· Du kontaktes av sjåføren ca. 30 minutter før levering finner sted. STYKKGODS (STORE VARER) Vår transportør tilbyr i de fleste større byer daglig levering innenfor tre tidsvinduer: 09- 13, 13-17, 17-21. I byer og tettsteder er tidsvinduene: 09-15, 15-22. Ikke daglige levering. Perifere strøk er tidsvinduet: 12-20. Ikke daglig levering. Stykkgods leveres til leveringsadresse i løpet av 7-13 virkedager. Standard levering skjer til hoveddør på bakkeplan, curbside, dersom annet ikke er avtalt. Levering skjer mellom 09:00-22:00 i tidsintervaller etter transportørs leveringsmatrise til aktuelt postnummer. INNBÆRING Standard fraktpris inkluderer ikke innbæring.

LEVERINGSINFORMASJON Fra du oppretter din ordre til levering finner sted, kan du forvente følgende varsler:

· Når din ordre sendes fra vårt lager vil du motta en SMS og en e-post som bekrefter at din ordre er sendt samt din kvittering.

· Når din ordre har ankommet transportør sin terminal vil du motta en SMS og epost som med en link der du går inn og velger ønsket dato og tidspunkt for din leveringen av din ordre.

· Vi holder deg oppdatert ved endinger i leveringen.

· På leveringsdagen vil transportøren bekrefte at leveringen er på vei.

· Du kontaktes av sjåføren ca. 30 minutter før levering finner sted. Varemottak Når du mottar din ordre, vennligst: · Se til at numrene på kolliene du mottar matcher følgeseddelen · Se over alle kollier for synlige skader Om du mottar færre kolli enn forventet informer sjåfør om at det er en mangel ved leveringen og se til at dette påfører sjåførens utleveringsseddel. Meld også dette videre direkte til vårt [email protected] . Gå gjennom hele ordren så snart den er mottatt og meld inn eventuell reklamasjon så snart feil/mangel/skade oppdages. Skadede varer: Om kolli leveres med skade anbefaler vi at du:

· Nekter å motta sendingen. Påfør dette på sjåførens utleveringsseddel.

· Aksepter leveringen og påfør mottak av kolli med synlig skade på sjåførens utleveringsseddel

· Ta bilder som dokumenterer skade På denne måte kan vi identifisere årsaken til skaden og forhindre slike skader i fremtiden. I alle reklamasjonssituasjoner kontakt med [email protected] slik at vi kan bistå med løsning på reklamasjonen.